Kezdőoldal / BLOG / 10 online marketing tipp brandépítéshez

10 online marketing tipp brandépítéshez

10 online marketing tipp brandépítéshez

10 online marketing tipp brandépítéshez

A vásárlók nagy része az interneten keresi fel a cégek termékeit és szolgáltatásait, ezért nagyon fontos, hogy releváns megjelenésed legyen az online világban is. A termékek felkutatása után a vásárlást nem feltétlen online ejtik meg, de a tény, hogy innen nyertek tájékoztatást már előbbre fog vinni téged. Nem számít, milyen brandet készülsz kiépíteni, elengedhetetlen, hogy online marketing stratégiával is rendelkezz. Az alábbi blogban tíz tippet gyűjtöttünk össze arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetsz sikeres az online felületeken is. Jöjjön is a tíz online marketing tipp!

1. Végezz konkurenciaelemzést!

Látogass el versenytársaid honlapjára, keress rá az üzletedhez köthető kulcsszavakra, derítsd ki, mit hogyan csinálnak mások. Ha megismered konkurenciád  stratégiáját és stílusát, pontosan tisztában vagy erősségeivel és gyengeségeivel, könnyedén jó irányba terelheted vállalkozásod online megjelenését és üzleti kommunikációját. Ez az online marketing tipp nagyszerű arra, hogy ötleteket gyűjts, és fejleszd a kreativitásod, kiderítsd, mi az, ami megfogja a vásárlókat. De vigyázz, ne mélyedj bele megszállottan, a lényeg még mindig az, mit akar a vevőközönséged, és nem az, hogy mit kínálnak versenytársaid! Figyelj arra is, hogy ne ess át a ló túloldalára, ne másold vagy utánozd a versenytársakat, maradj meg egyedinek és különlegesnek, itt csupán inspirálódásról van szó!

2. Pinterest és Instagram használata

Különösen, ha olyan termékekkel foglalkozol, amiknél fontos a vizualitás, lényeges, hogy a termék esztétikus, vagy szép legyen, nélkülözhetetlen, hogy rendszeresen posztolj képeket Pinterestre és/vagy Instagramra. Mindkét felületnek hatalmas felhasználótábora van, így hát a segítségével branded könnyen el tud jutni a célközönségéhez. Akkor tud leginkább hasznodra lenni ez az online marketing tipp, ha branded főleg a nőket célozza, hiszen ők inkább vizuális típusok, és amikor online vásárlásról van szó, egy szép kép az, ami igazán megfogja őket. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem előny üzemeltetni ezt a két felületet férfiakat megcélzó termékek, szolgáltatások esetén. Mi is rendelkezünk Instagram fiókkal, amit ide kattintva megtekinthetsz!

3. Írj blogot!

Azzal, hogy ellátod a célközönségedet informatív tartalommal is, ami nem az eladásról szól, garantáltan növeled annak az esélyét, hogy minél többen rátaláljanak a honlapodra. Ha legalább heti egy-két blogposztot megosztasz, azzal naprakész leszel! Ez azt eredményezi, hogy egyre többet fognak visszalátogatni az oldaladra, nem beszélve arról, hogy személyesebb, emberközpontúbb képet mutatsz, ezáltal több vásárlót tudsz bevonzani. Fontos megjegyezni, hogy a blogok témái kapcsolódjanak ahhoz, amit branded képvisel, hisz neked is az válik előnyödre, ha releváns maradsz. Ez az online marketing tipp azért is jó, mert nagyon pozitívan hat a SEO-ra, ami elősegíti, hogy adott kulcsszóra való keresésnél a Google a te weboldaladat dobja fel elsőnek a találatok között, így az emberek téged találnak meg legkönnyebben.

4. Tedd mobiltelefonbaráttá a honlapod!

Manapság egyre többet használják az emberek inkább telefonjukat, mint laptopjukat vagy számítógépüket vásárlásra, vagy bármi másra, hiszen okostelefonnal akár a metróról is dolgozhatunk, megírhatunk egy emailt, vagy böngészhetünk különféle honlapok között. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy honlapod úgy legyen elkészítve, hogy az telefonról is átlátható, és egyszerűen használható legyen. Hogy miért? Mert sok potenciális vásárlót el tudsz veszíteni, ha nem így teszel! Figyelj a képek méretére, a tartalom elhelyezésére, az egész struktúrájára, ne csak monitoron nézzen ki jól az oldalad! Könnyen előfordulhat, hogy több bevételed származik azoktól, akik mobiltelefonon böngészve találtak rá a brandedre, így nagy kiesést jelenthet, ha ezzel a lépéssel elmaradsz.

5. Legyen egyedi a honlapod designja!

Nagyon sok honlap van az internet világában, néhány hasonlít egymásra, néhány nagyon különbözik. Ami itt megemlítendő, hogy te azt akarod majd, hogy a tied hasonlítson azokhoz, melyek sikeresek, és meg is próbálod majd ezt megvalósítani. A titkuk az, hogy van az adott designban valami, ami úgy megfogja az olvasókat, mint semmi más. Ez az online marketing tipp összeköthető a 1. ponttal, hiszen fontos, hogy felkeresd ezeket a sikeres honlapokat, meríts belőlük ötletet, és tanulj belőlük. Nagyon fontos viszont, hogy ne lemásold, csak engedd, hogy megihlessen, a saját egyedi designod alakítsd ki mindenképp! Nem kell tökéletesnek lennie, bölcsen gondold át, milyen külső illik a brandedhez! A vásárlók is könnyebben bíznak azokban a márkákban, ami profizmust sugároz.

6. Használd ki az influencer marketinget!

Az influencer marketing egy viszonylag új dolog sokak számára, de ha megfelelően kiaknázod a benne rejlő lehetőségeket, igazán be tudja robbantani a vállalkozásod. Ne gondolkozz rögtön népszerű hírességekben! Vedd fel a kapcsolatot bloggerekkel, vloggerekkel, akiknek a tevékenysége kapcsolatban áll azzal, amit te is képviselsz. Az emberek többsége ráadásul jobban bízik bennük, mint a sztárokban. Ez az online marketing tipp megkövetel némi kutatómunkát. Ásd bele magad mélyebben a témába, talán már vannak is olyanok, akik már bíznak a te brandedben anélkül, hogy tudnál róla. Ha a branded még egy viszonylag kis üzlet, ne csak a több százezer követővel rendelkező véleményvezéreket keresd fel, tartsd szemmel azokat is, akiket néhány tízezren követnek. Hidd el, hosszútávon jövedelmező befektetés, előbb-utóbb ők is százezrekhez fognak eljutni.

7. Posztolj videókat!

A különféle videók sokkal többet meg tudnak mutatni az arculatodról, mint a képek, vagy a szövegek, ráadásul az emberek kevésbé lusták végig nézni egy videót, mint végigolvasni például egy blog posztot. Figyelj arra, hogy ne engedd túl hosszúra nyúlni a videóidat, tíz-tizenöt percnél ne engedd hosszabbra, bármilyen tartalmat is szeretnél közölni benne. Ha nem tudod besűríteni egy videóba a tartalmat, szedd két, vagy akár több részre, csinálj belőlük egy sorozatot. Csak a fantáziád szabhat határt ennek! A néhány másodperces Instagram Story-ba feltehetőktől a YouTube-ra feltölthető hosszabb, esetleg animált videókig szinte bármiben gondolkodhatsz, köszönhetően a sokféle platformnak, ami lehetővé teszi a videómegosztást.

Mi is használjuk ezt a technikát arra, hogy megmutassuk, hogyan is élik át vendégeink a szalonjainkban kiválasztott kezeléseket, ezzel még közelebb hozva magunkhoz az embereket. Az informatívabb, személyesebb légkör bemutatása ezen felül szimpatikusabbá is teszi az adott céget a leendő partnerek, vevők számára.

8. Használj elemző alkalmazásokat!

Tökéletesen megfelel a célra a Google Analytics, mely amellett, hogy nagyon jó, ingyenes is. A különféle analitikákból könnyen ki tudod deríteni, kikhez jut el a branded, honnan keresik fel a tartalmadat, mennyi ideig böngésznek a honlapodon, és egyáltalán, mit csinálnak rajta. Az alkalmazás azt is mutatja, hogy honlapod mobiltelefonról, laptopról vagy éppen tabletről látogatják-e a legtöbben, így tudni fogod, melyik formátumban érdemes a leginkább közzétenni a tartalmaidat. Ebből még azt is megtudhatod, melyik eszköz milyen bevételt eredményez számodra. Ha sikerül kiderítened az analitikából, hogy honnan érkeznek a látogatóid, (pl. közösségi médiából, hivatkozásokból), akkor tudni fogod, hogy hova érdemes több időt és pénzt fektetned. Ez az online marketing tipp segítségedre lehet abban, hogy miután beméri a célközönséged, te a nekik megfelelő arculatot és tartalmat tudd kialakítani, illetve gyártani.

9. Tarts lépést a trendekkel!

Nem elég egyszer létrehozni a branded honlapját, fontos, hogy folyamatos újításban legyen része! Ne gondold, hogy ha egyszer kész a website, magától fog működni, és hibátlanul funkcionál majd az örökkévalóságig. Bizonyosodj meg róla, hogy folyamatosan eleget teszel az aktuális kéréseknek, például blogot írsz, odafigyelsz a SEO-ra, az arculatod is időnként megújul. Nagyon fontos, hogy naprakész maradj, mert könnyen veszíthetsz el vásárlókat, ha elavultnak tűnik az arculatod. Ez az online marketing tipp abban segít neked, hogy ne unjanak rád, és semmiképp se felejtsenek el, így nem fogsz vásárlókat veszíteni!

10. Figyelj a visszajelzésekre!

Nagyon fontos az embereknek, mit mondanak mások egy adott brandről. Legalább annyira megbízunk az online visszajelzésekben, mint egy személyes javaslatban, így mindenképp fontos, hogy teremts egy erre kiélezett felületet. Például a Facebook erre nagyon jó, de blogposztokba is beépíthetsz néhány vásárlói véleményt idézetes formában. Ettől megbízhatónak fogsz tűnni, így a vásárlók nagyobb arányban adnak majd neked esélyt. Ezek mellett, ha valami egyértelműbbre gondolunk, a like gyűjtési rendszer is tökéletes visszajelzést ad abban a tekintetben, hogy az embereknek milyen posztok tetszenek leginkább, érdemes például az instagram felületet az alapján kialakítanod, hogy milyen típusú képeket kedvelnek az oldalad követői leginkább.

Néhány instagram bejegyzésünket láthatod ennél a pontnál, illetve az alábbi ikonra kattintva megtekintheted a mi teljes instagram fiókunkat:

Ha betartod ezt a néhány trükköt, garantáltan növekedni fog az elérésed, ami előbb-utóbb hatalmas sikerhez vezethet! A Budapestacademy marketingesei egytől egyig hasznosítják a fentebb említett praktikákat, és fantasztikus eredményeket értek el vele! Ha érdekel a szépségápolás és a marketing világa, jelentkezz bátran csapatunhoz az info@budapestacademy.hu email címen, és légy a jövő profi marketingese!

Szerző: Samu Petra

Related Posts

PESTSZABÓ IMRE HAIR & BEAUTY – PEST
1056 Budapest, Belgrád rkp. 26.
+36 1 318 0410
+36 70 635 2235
pest@szaboimre.hu
Nyitva tartás:
hétköznap 07:00 – 20:00
szombaton 08:00 – 16:00
vasárnap zárva

SZABÓ IMRE HAIR & BEAUTY – BUDA
1013 Budapest,Krisztina krt. 45.
+36 70 942 6348
+36 70 63522 26
buda@szaboimre.hu
Nyitva tartás:
hétköznap 08:00- 20:00
szombaton 08:00 – 16:00
vasárnap zárva

ugrás fel